Thursday, November 29, 2007

تحت الطلب




الغرقان محروق


طليقي آل ايه يا اخواتي عايز يرجعني


بعد ما هو اللي كان عايز يطلقني


وطلب فلوس علشان كدا


وحدد الميعاد والزمان


آل ايه بيقول عايز يرجعني


عايزة افهمه اني شيلت من علي ظهري عبارة ( تحت الطلب)بردو مش فاهم


وقت ما يقول روحي اروح


ووقت ما يقول ارجعي ارجع


يا سلام لعبة حلوة اوي اللي بيلعب بيها دي


فاكر نفسه خلاص


خرطه الخراط واتمدد مات


وارجع ليه اصلا


مافيش اي حاجة اتغيرت فيه


لا شاف شغل


ولا عمل شقة


ولا غير حتي قعدته علي القهوة


وكمان انا اللي اتغيرت


بقيت انسانة جديدة


ومايعرفش اني عايزة راجل بجد


والراجل عندي مش بفحولته الراجل عندي ليه مقاييس تانية


مقايسس الراجل العادي الراجل بجد


في كلمته وموقفه وشدته وحسمه وعدم ندمه علي اي قرار ولا خطوة ولا كلمة بيقوم بيها


هو بقي في نظري وفي قلبي مالوش اي سعر


ولا حتي ببلاش


وآل ايه بيهددني انه يعملي سحر


شوفتو والنبي راجل يقول ولا يعمل كدا


رجاله آخر الزمان










2 comments:

toha said...

يا ريت تكملى حكايتك
لانها نسخة طبق الاصل من الماساة اللى بعيشها دلوقتى والكابوس اللى نفسى افوق منه
انا انسانة متعلمة واخترت انسان متعلم لكنه جاهل فى التعامل مع اقرب الناس ليه
ممكن تقولى انه مش انسان
لكن الفرق ما بينى وبينك انه رافض يطلقنى وعايز فلوس وعايز الشقة
فكرت فى الخلع لقيت انى هخسر كل حاجة وهياخد كل حاجة ومش هلاقى اعيش انا وبناتى
اعمل ايه
ارجوكى انا بطلب مساعدتك من بعيد لبعيد انا مش عايزة اسببلك ازعاج
انتى بس كملى تدوين وقوليلى ازاى اتصرف ممكن

اسفة لازعاجك

Kashem Mir said...

اچھی پوسٹ اردو ناول